Joint du culasse (def 110 td5)

De culasse: geschreven door een ‘leek’ (de kenners zullen hier en daar kunnen aanvullen)

20160312_105401

Op de één of andere manier krijg ik bovenstaande afbeelding niet gedraaid. Maar we zijn er dus aan begonnen. Allereerst dient er heel wat gedemonteerd te worden: viscofan, riem om dan uiteindelijk aan de bovenste deksel te beginnen. Dit komt allemaal vrij gemakkelijk los.

20160312_141021

Als deze deksel ene keer verwijderd is dient ook het inlaatspruitstuk gedemonteerd te worden. Dit vormt een kleine uitdaging aangezien er ook aan de onderkant enkele bouten te vinden zijn. Natuurlijk kan je hiervoor nog wat meer uit de weg halen zodat je er gemakkelijker aan kan. Ketting en tuimelas worden dan ook zichtbaar.

20160312_141045

Vooraan de blok is ook de o-ring verwijderd, dit zodat alle bouten verwijderd kunnen worden die de ketting op zijn plaats houden. OPGELET: de ketting dient gefixeerd te worden met enkele pennen, eerst bovenaan (het fixeergatje bevindt zich net achter de ketting op bovenstaande foto) en erna onderaan. Dit zodat nokkenas en aandrijfas juist staan (en zo blijven staan). De pen bovenaan zal je wel moeten uithalen om de culasse eruit te halen.

20160312_143820

20160312_143835

Ook het uitlaatspruitstuk en alle andere darmen dienen gedemonteerd te worden.

Wordt vervolgd…

No Replies to "Joint du culasse (def 110 td5)"


    Got something to say?